MENU
  • TEKNOLOJİ
  • CANLI TV
  • YAZARLAR
  • FOTO GALERİ
  • WEB TV
  • ASTROLOJİ
  • RÜYA TABİRLERİ
  • HABER ARŞİVİ
  • YOL TRAFIK DURUMU
  • ETKİNLİK TAKVİMİ
  • BİYOGRAFİLER
  • RÖPORTAJLAR
  • Künye
  • Gizlilik Politikası
  • İLETİŞİM
  • Yazarlar
  • Anketler
  • Nöbetçi Eczaneler
Kıbrıs Haber Sitesi
DOLAR40.5555
EURO47.7387
GR ALTIN4380.4
ÇEYREK3993.2
Ankara
Kıbrıs Haber Sitesi
Kıbrıs Haber Sitesi
  • GÜNDEM
  • DÜNYA
  • TÜRKİYE
  • MAGAZİN
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • KÜLTÜR SANAT
  • YAŞAM
Kapat

Kendinizi Sürekli Yorgun Hissediyorsanız Dikkat

Ana SayfaSağlikKendinizi Sürekli Yorgun Hissediyorsanız Dikkat
Kendinizi Sürekli Yorgun Hissediyorsanız Dikkat

D vitamini için en doğal kaynak güneş. Türkiye, D vitamini alımı açısından avantajlı bir ülke olarak görünse de klinik araştırmalar bunun tam tersini ortaya koyuyor.

18 Kasım, 2017, Cumartesi 20:19
  • yazdıryorum yazfont küçültfont büyüt
Abone ol

Yapılan son araştırmaya göre Türkiye'de 10 kişiden 9'unda D vitamini eksikliği görülüyor. Okan Üniversitesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Emin Ünüvar, özellikle kadın ve çocukların günlük destek dozunda ve ihtiyaç doğrultusunda D vitamini takviyesi almalarını tavsiye ediyor. Ünüvar, bağışıklık sisteminin zayıflama nedeninin D vitamini olabileceğine dikkat çekiyor.

Türkiye her ne kadar güneş ışığından yararlanan bir ülke olsa da Nisan ve Ekim ayları arasında güneşi dik almaması nedeniyle D vitaminini tabii kaynaktan yüksek ölçüde sağlayamıyor.

Türkiye'de vitamin D eksikliği görülme sıklığı ve ilişkili faktörlere yönelik yapılan son çalışmada 10 kişiden 9'unda D vitamini eksikliği saptandı. Araştırmaya göre D vitamini eksikliğinin erkeklere oranla kadınlarda %93 daha yüksek oranda olduğu tespit edildi.

Prof. Dr. Emin Ünüvar, D vitamininin, kalsiyum ve fosfor emilimini hızlandırarak kemiklerin güçlenmesine yardım ettiğini ve bunun özellikle çocukların kemik gelişimi için oldukça önemli olduğunu belirtti. D vitamininin hem güneş yardımıyla vücut tarafından üretilebilen hem de dışarıdan besinler ve takviyeler ile alınabilen bir vitamin türü olduğu söyleyen Prof. Ünüvar, "D vitamini kemik dokusu dışında birçok organımızın çalışmasında da önemli role sahiptir. Vücudumuzdaki hemen hemen her hücreyi etkileyebilir. Hücre farklılaşmasında, fonksiyonlarında düzenleyici role sahiptir. Bağışıklık sistemimizi güçlü tutar ve aktif olmasını sağlar. Vücut hücreleri arasında sinerjiyi oluşturmada yardımcıdır" diye konuştu.

YORGUN VE HALSİZ HİSSETMENİZE NEDEN OLABİLİR

Güneş ışığından yararlanmama, mahrum kalma ve kullanılan bazı güneş koruyucuları ile bu koruyucuların bilinçsiz kullanılmasının yanı sıra Prof. Dr. Ünüvar, D vitamini eksikliğinin öne çıkan nedenlerini şöyle sıraladı: "Gıdalarla yetersiz D vitamini alımı ve beslenme biçimi, bazı sindirim sistemi hastalıklarında D vitamininin bağırsaktan yetersiz emilimi, böbrek ve karaciğer hastalığı sebebiyle D vitamininin aktif forma dönüşememesi, kullanılan bazı ilaç türleri D vitamini eksiliğine neden olabilir.''

Vücuttaki D vitamini eksikliğinin kişinin kendini yorgun, gergin ve zayıf hissetmesine neden olabileceğini söyleyen Prof. Dr. Ünüvar, bu eksikliğin oldukça yaygın olduğunun da altını çizdi.

Ünüvar, "Bu vitaminin eksikliği kasların zayıflamasının ve kas ağrılarının temel nedenlerinden biri olarak gösterilebilir. Özellikle doğurganlık çağındaki kadınlarda, demir eksikliği ve kansızlık riski oldukça yüksektir. Kasların yanı sıra periferik sinir dokusuna da olumsuz etki yapabilir. Buna bağlı olarak ağrılar, uyuşmalar, batmalar görülebilir. Kronik veya tekrarlayan ağrı sendromlarında D vitamini yetersizliği olumsuz etki yapabilen bir faktördür'' uyarısında bulundu.

D VİTAMİNİ KANSER RİSKİNİ AZALTIYOR

Kemiklerin gelişiminde oldukça etkili D vitamininin sadece kas ve kemik konusunda değil birçok hastalık üzerinde önemli derecede etkisi bulunduğuna dikkat çeken Prof. Ünüvar, ''D vitamini alımı; ileri yaşlarda yaşanan kemik kaybının önüne geçerken, kanser gelişiminin önlenmesinde önemli bir faktör, meme ve kolon kanseri riskini azaltıyor. Bebek ve çocuklarda kemik ve diş gelişimi için oldukça faydalı. Kemikleri sağlamlaştırarak kırılmasını önlerken bağışıklık sistemi içindeki etkisini de unutmamak gerek.'' dedi.

D VİTAMİNİ DOĞRU MİKTARDA ALINMALI

Prof. Dr. Emin Ünüvar, vücut için varlığı ile neredeyse tam bir kalkan görevi gören D vitamininin kanda 20-30 ng/ml arası bir değerde olmasının yetersiz anlamına geldiğini kaydetti.

Prof. Ünüvar; "Kanda 30 ng/ml ve üzeri sağlık için yeterli düzey kabul edilebilir. Bu üst sınır bazı araştırma sonuçlarında 50 ng/ml alınsa da günümüz son yayınlarında 30 ng/ml ve üzeri yeterlilik kabul edilir. Yaş gruplarına göre 0-2 yaş arası bebeklerde günde 400 IU, 3-18 yaş arası çocuklarda günde 600 IU, 18 yaş ve üzeri yetişkinlerde günlük 1000 IU yeterli dozlardır. Bu doz alımları D vitamini düzeyinin yeterli olmasını sağlayabilir. Eğer eksiklik varsa bu durumda günde 2000-3000 IU, 3-6 hafta boyunca verilebilir. Ancak eksiklik durumunun tedavisi hastanın özelliğine göre de değişiklik gösterebilir. Mutlaka hekim kontrolünde yapılmalıdır. Yağlı dokuda birikebilen bir vitamin olduğu için dozlar mutlaka hekim nezaretinde olmalıdır." uyarısında bulundu.

Prof. Ünüvar; "Yeni doğandan itibaren bebekler D vitamini kullanabilirler ama önemli olan annelerin uygun doz kullanımına dikkat etmeleridir. Tabii kullandıkları D vitaminin içeriği ve katkı koruyucu madde içeriklerine dikkat etmelerini, yetişkinler ve gebelerin ise günlük destek dozunda ve ihtiyaç doğrultusunda D vitamini takviyesi almalarını tavsiye ederim" dedi.

  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
Admin

Admin

Mail: [email protected]
Tüm yazıları

Yorum Yazın

Trump, G7 Zirvesi’nde Hürmüz Boğazı’ndaki mayın temizleme planını gündeme taşıyacak
Trump, G7 Zirvesi’nde Hürmüz Boğazı’ndaki mayın temizleme planını gündeme taşıyacak
Filipinler Mindanao’daki 7,8 büyüklüğündeki depremde can kaybı 61’e yükseldi
Filipinler Mindanao’daki 7,8 büyüklüğündeki depremde can kaybı 61’e yükseldi
İngiltere’de dış ticaret açığı Nisan ayında beklentilerin üzerine çıkarak 28,1 milyar dolara ulaştı
İngiltere’de dış ticaret açığı Nisan ayında beklentilerin üzerine çıkarak 28,1 milyar dolara ulaştı
Kioxia’dan Tarihi Yükseliş: Japonya’nın En Değerli Şirketi Toyota’yı Geride Bıraktı
Kioxia’dan Tarihi Yükseliş: Japonya’nın En Değerli Şirketi Toyota’yı Geride Bıraktı
ABD-İran Anlaşma Umutları Avrupa Doğalgaz Fiyatlarını Düşürdü
ABD-İran Anlaşma Umutları Avrupa Doğalgaz Fiyatlarını Düşürdü
Fransa’da Enflasyon Mayıs’ta Yükseldi: Oran %2,4’e Çıktı
Fransa’da Enflasyon Mayıs’ta Yükseldi: Oran %2,4’e Çıktı
ABD’de Enflasyon Baskısı Artıyor: Yeni Fed Başkanı Warsh İlk Toplantıya Kritik Koşullarda Giriyor
ABD’de Enflasyon Baskısı Artıyor: Yeni Fed Başkanı Warsh İlk Toplantıya Kritik Koşullarda Giriyor
Türkiye ve Kuzey Makedonya’dan Ulaşım Koridorları İçin Stratejik İş Birliği Mesajı
Türkiye ve Kuzey Makedonya’dan Ulaşım Koridorları İçin Stratejik İş Birliği Mesajı
Ortadoğu’da Barış İyimserliği Piyasaları Hareketlendirdi: Küresel Borsalarda Yükseliş
Ortadoğu’da Barış İyimserliği Piyasaları Hareketlendirdi: Küresel Borsalarda Yükseliş
SpaceX Nasdaq’taki İlk Gününde Yüzde 19 Yükseldi: Piyasa Değeri 2 Trilyon Doları Aştı
SpaceX Nasdaq’taki İlk Gününde Yüzde 19 Yükseldi: Piyasa Değeri 2 Trilyon Doları Aştı
Fenerbahçe’de Aykut Kocaman Zirvesi: Teknik Direktör İçin Kritik Toplantı
Fenerbahçe’de Aykut Kocaman Zirvesi: Teknik Direktör İçin Kritik Toplantı
Montella’dan Avustralya Maçı Öncesi Kötü Haber: 3 Yıldız İçin Soru İşareti
Montella’dan Avustralya Maçı Öncesi Kötü Haber: 3 Yıldız İçin Soru İşareti
Ederson’dan Sürpriz Fenerbahçe Kararı: Aziz Yıldırım Sonrası Planını Gözden Geçirdi
Ederson’dan Sürpriz Fenerbahçe Kararı: Aziz Yıldırım Sonrası Planını Gözden Geçirdi
ABD’den Güçlü Başlangıç: Paraguay’ı 4-1 Mağlup Etti
ABD’den Güçlü Başlangıç: Paraguay’ı 4-1 Mağlup Etti
Eski Beşiktaşlı Larin Bosna Hersek’in Galibiyet Hayalini Yıktı: Kanada 1 Puanı Kurtardı
Eski Beşiktaşlı Larin Bosna Hersek’in Galibiyet Hayalini Yıktı: Kanada 1 Puanı Kurtardı
Okan Buruk’tan Osimhen Açıklaması: “Ayrılık Yok, Takımda Kalacak”
Okan Buruk’tan Osimhen Açıklaması: “Ayrılık Yok, Takımda Kalacak”
Infantino’dan Dünya Kupası Esprisi: “İtalya İçin Turnuvayı 64 Takıma Çıkarırız”
Infantino’dan Dünya Kupası Esprisi: “İtalya İçin Turnuvayı 64 Takıma Çıkarırız”
Sabiha Gökçen Kulesi Milli Maç Günlerinde Kırmızı-Beyaza Bürünecek
Sabiha Gökçen Kulesi Milli Maç Günlerinde Kırmızı-Beyaza Bürünecek
UBP’de Seçim Tarihi Tartışması: Töre 6 Aralık’ı İşaret Etti, Atun “Resmi Karar Yok” Dedi
UBP’de Seçim Tarihi Tartışması: Töre 6 Aralık’ı İşaret Etti, Atun “Resmi Karar Yok” Dedi
Üstel: Azerbaycan-KKTC Charter Seferleri İçin Geri Sayım Başladı
Üstel: Azerbaycan-KKTC Charter Seferleri İçin Geri Sayım Başladı

Başka haber bulunmuyor!

Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Ankete Katılın
Sitemizi nasıl buldunuz?
Anketi OylaOyları Göster
SAĞLIK

Dr. Şerif Yeşil: “Sabah Uyandığınızda Ağzınızda Kötü Tat Varsa Dikkat”

Dr. Şerif Yeşil: “Diş Hassasiyeti Göz Ardı Edilmemelidir”

Spor Salonuna Alternatif Arayanlara Çözüm: “Atıştırmalık Egzersizler” ile Formda Kalın

Bilim İnsanları Açıkladı: Karabiber ve Zeytinyağı Besinlerin Emilimini Artırıyor

Kıbrıs Haber Sitesi
KünyeGizlilik PolitikasıRSSSitemapSitene EkleArşivİletişim
SOSYAL MEDYA BAĞLANTILARI
FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMLINKEDINYOUTUBE

Kıbrıs Haber Sitesi 2023 | Yazılım: Onemsoft

Haber GönderFirma Ekleİlan Ekle